Általános szerződési feltételek
Az ARMIN TRADE Kft., mint Szolgáltató jelen Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) keretében határozza meg, hogy milyen feltételekkel vehető igénybe az általa https://newb2c.armintrade.hu/ webáruházon nyújtott Szolgáltatás.
Felek között a szerződés a szolgáltatás igénybevételével jön létre, annak teljesítéséig. A létrejövő Szerződés nyelve magyar, nem minősül írásba foglalt szerződésnek, ezért azt a Szolgáltató nem iktatja és utóbb papír alapon nem hozzáférhetőek, ugyanakkor a szerződéskötés tényét a Szolgáltató rögzíti (naplózza). A Szerződésnek része valamennyi, a Szerződésben hivatkozott dokumentum, így az Adatkezelési Tájékoztató is. A Szerződésre a magyar jog előírásai az irányadóak. A webáruházban értékesített termékek eredete igazolt, a forgalmazott termékek engedéllyel rendelkező nagykereskedőktől származnak.
1. Szolgáltató
ARMIN TRADE Kft.
Székhely: 4024 Debrecen, Kossuth utca 22. 2. em. 4.
Cg.szám: 09-09-015030
Adószám: 14328402-2-09
Telefonszám: 06 52 794 696
E-mail: info@armintrade.hu
2. Fogalommeghatározás
Jelen ÁSZF-ben alkalmazott következő fogalmak használata esetén az alábbi tartalmat kell érteni
Szolgáltató: ARMIN TRADE Kft.
Felhasználó/Vásárló: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy (fogyasztó)
Szolgáltatás: felhasználói fiókon keresztül, a Szolgáltató webáruházában meghirdetett termékek értékesítése
Webáruház: https://newb2c.armintrade.hu/
Áru: webáruházban értékesítésre kínált dolog
3. Regisztráció
A webáruházon kizárólag felhasználói fiókkal rendelkezők vásárolhatnak. A felhasználói fiókot a regisztrációs oldal adatlapjának valós adatokkal történő, megfelelő és hiánytalan kitöltésével lehet létrehozni. Amennyiben a Felhasználó nem ad meg adatokat, vagy nem megfelelő formátumban adja meg az adatokat, vagy olyan e-mail címet ad meg, amellyel regisztráció már létezik, a regisztráció újra kezdődik mindaddig, amíg a regisztrációs ív nem teljes és hiánytalan, vagy nem ütközik már létező regisztráció egyedi azonosításra alkalmas adatába. A regisztráció szükséges feltétele annak megerősítése, hogy Felhasználó az ÁSZF-et és az Adatkezelési Tájékoztató tartalmát ismeri és elfogadja.
A Szolgáltató a regisztrációról automatikus e-mailt küld, amellyel a Szerződés létrejön.
A regisztrációval létrehozott felhasználói fiók a Felhasználó adatainak rögzítésére szolgál, a rendelés megkönnyítése érdekében. A Felhasználó vállalja, hogy az adataiban bekövetkező változást fiókjában rögzíti, adatait naprakészen tartja. Az egyes felhasználói jelszavak és fiókok titkosságának megőrzése teljes mértékben az adott Felhasználó felelőssége. A Felhasználót terheli továbbá a teljes felelősség a fiókjával összefüggésben végzett valamennyi tevékenységért. A Felhasználó köteles a Szolgáltatót haladéktalanul tájékoztatni fiókja bármilyen jogosulatlan felhasználásáról vagy bármilyen egyéb a biztonságot sértő cselekedetről.
4. Szolgáltatás tartalma, rendelés leadása
A vásárlás és házhozszállítás szolgáltatása kizárólag Magyarország területén vehető igénybe.
A termék kiválasztása
Weboldalunkon a vásárlónak lehetősége van választani, illetve rendelni a webshop termékei közül. A vásárló a kiválasztott termékre kattintva megtekintheti az egyes termékekről készült fényképeket, tulajdonságaikról szóló leírásukat, a termékek egyes választható kiszereléseit és a bruttó vételárukat. Vásárlási szándéka esetén a megvásárolni kívánt terméket a „Kosárba helyez” gomb megnyomásával egy virtuális kosárba helyezi. A fenti Kosár gombra kattintva megtalálja a vásárlás során kosárba helyezett termékeket, valamint a számla részösszegét. Itt leellenőrizhetik rendelésük helyességét, különös tekintettel az árakra és a mennyiségekre, melyeket igény szerint módosíthatnak, javíthatnak is. A kosár automatikusan kiszámítja a rendelés részösszegét.
A rendelés elküldése
Ha megfelelőnek tartja a kosárban elhelyezett termékek mennyiségét, leellenőrizte a végösszeget, és úgy döntött, hogy meg szeretné vásárolni őket, akkor egyszerűen kattintson a „Tovább” gombra. Ezután lehetősége van kiválasztani, hogy már regisztrált vásárlóként szeretne-e belépni, új vásárlóként akar regisztrálni. Ha korábban már vásárolt webshopunkban, úgy adja meg a korábbi regisztráció során megadott e-mail címét és jelszavát. Ha új vásárlóként szeretne regisztrálni, akkor adja meg a vásárláshoz szükséges adatait, amelyeket a rendszer eltárol, és a legközelebbi vásárlás alkalmával már csak be kell jelentkeznie. A regisztrációja során Ön hozzájárul, hogy a megadott adatait az Adatkezelési szabályzatban foglaltaknak megfelelően kezeljük.
A következő lépésben válassza ki az Önnek megfelelő fizetési módot (utánvét, előre utalás, átutalás), szállítási módot (személyes átvétel, Express One csomagküldés), valamint lehetősége van a számlázási és a szállítási címet beállítani. Ha egyetért a megrendelés tartalmával, akkor a megrendelés elküldéséhez kattintson a „Tovább” gombra. A folyamat végén az „Elfogadom a rendelési feltételeket” szöveg melletti jelölőnégyzet kipipálásával jelzi, hogy az Általános Szerződési Feltételekben foglaltakat elolvasta, megértette, és azzal egyetért. Ebben tájékoztatjuk arról is, hogy a megrendelés elküldése fizetési kötelezettséggel jár. Majd a Megrendelés gombra nyomva rendelése megtörténik.
Árak
Áraink a rendelés időpontjában érvényes, forintban értendő árak, amelyeket a webshopban a termékek mellett találnak. Az árak bruttó árak, az ÁFA-t tartalmazzák, azonban ezek az árak nem tartalmazzák a szállítási költséget. A szállítási költség a pénztár folyamat során a megrendelés véglegesítése előtt, valamint az Általános szerződési feltételek Szállítási díjak pontjában is megtalálható. Amennyiben a webshopban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése, illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról, amelyre a webshop technikai rendszerének sajátosságai miatt csak az automatikusan generált rendelést megerősítő e-mail-t követően van lehetőség. A vevő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.
A rendelések feldolgozása
Az Express One futár csomagküldési szolgáltatás igénybevétele esetén, akár 24 órán belüli (munkanapokon) kiszállítás várható, a 15:00 óráig feladott csomagok esetében. Bruttó 10 ezer Ft feletti vásárlás esetén díjmentes szállítás. Személyes átvétel esetén Adott napon 12:00-ig beérkezett és díjbekérő alapján adott nap 17:00-ig fizetett rendelések a következő munkanapon 9:00-12:00 között vehetőek át. Adott napon 12:00 után beérkezett és díjbekérő alapján fizetett rendelések a következő munkanapon 12:00-16:00 között vehetőek át.
Adatbeviteli hibák javításának lehetősége
Az adatbeviteli hibák javítására a „Megrendelés” gomb megnyomása előtt van lehetősége.
Visszaigazolás
Minden rendelésről e-mailes visszajelzést küldünk.
A visszaigazoló e-mail tartalmazza az Ügyfél által a vásárlás, vagy a regisztráció során megadott adatokat (pl. számlázási és szállítási információk), a rendelés azonosítóját, a rendelés dátumát, a megrendelt termékhez tartozó elemek felsorolását, mennyiségét, a termék árát, szállítási költséget és a fizetendő végösszeget. Ez a visszaigazoló email tájékoztatja a vásárlót arról, hogy a megrendelése az Armin Trade-hez megérkezett.
Ez a visszaigazoló e-mail az Armin Trade részéről a vásárló által tett ajánlat elfogadásának minősül, mellyel érvényes szerződés jön létre Szolgáltató és az Ügyfél között.
A vásárló mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha késedelem nélkül, de legkésőbb 48 órán belül nem kapja meg az Amin Trade-től az elküldött rendelésére vonatkozó visszaigazoló e-mailt.
Ha az összekészített csomagot átadták a futárszolgálat részére, annak csomagkövetési részleteiről visszaigazolás érkezik. Személyes átvétel esetén szintén emailben értesítésre kerül a vásárló az átvétel lehetőségéről.
Ha a vásárló rendelését már elküldte az Armin Trade részére és hibát vesz észre a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében, azt 1 napon belül jeleznie kell a cég felé vagy a jelzést megteheti akkor, amikor a cég telefonon felveszi vele a kapcsolatot, a nem kívánt rendelések teljesítésének elkerülése érdekében.
A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak.
5. Fizetési lehetőség
Webshopunkban lehetőség van banki átutalásra, előre utalásra és utánvétes fizetésre.
Átutalás esetén az alábbi adatok szükségesek:
- Kedvezményezett bankja: UniCredit Bank Hungary Zrt.
- Kedvezményezett neve: Armin Trade Kft.
- Kedvezményezett számlaszáma: 1091 8001 0000 0088 3392 0001
6. Házhoz szállítás
A küldemények kézbesítése, szállítása futárszolgálattal történik. A szállítás időpontjáról lehetősége van egyeztetni a visszaigazoló e-mailben található telefonszámon. (A szolgáltatás kizárólag Magyarország területén vehető igénybe.)
Szállítási díjak
Végfelhasználók esetén:
bruttó 10 000 Ft-os értékhatárig bruttó 1257,3 Ft, bruttó 10 000 Ft-os értékhatár fölött INGYENES a házhozszállítás.
Tulajdonjogi kikötés
A leszállított áru a vételár teljes kifizetéséig a szállító tulajdonában marad. A téves, nem elfogadott rendelések során a terméket az „új” tulajdonos nevén készletbe vételezzük, és az újabb, sikeres értékesítést követően az új tulajdonosának kerül kifizetésre az ellenérték!
A szállítástól elállás
Ha a webshop a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott áru nem áll rendelkezésére, illetve a megrendelt szolgáltatást nem áll módjában nyújtani, köteles erről a megrendelőt tájékoztatni. A webshop nem köt szerződést kiskorúakkal. A megrendelő a kereskedelmi feltételek elfogadásával nyilatkozik arról, hogy nagykorú, azaz a 18. életévét betöltötte.
Megrendelés módosítása, törlése
A 2001. évi CVIII. törvény értelmében a megrendelés leadásakor a vásárló felé azonnal értesítést küld az eladó webshop szoftvere a rendelés felvételének tényéről. Ez az értesítés nem minősül az eladó és a vásárló között létrejött szerződésnek! Csupán jelzi a vásárlónak, hogy rendelési igényét rendszerünk regisztrálta és továbbította az eladó illetékes munkatársa felé. Amennyiben a vásárlóhoz ez 96 órán belül nem érkezik meg, akkor a vásárló ajánlattételi kötöttségei megszűnnek. Az eladó a rendelés teljesítésének megkezdéséig megadja a lehetőséget a vásárlónak rendelése visszavonására elektronikus úton. A rendelés teljesítésének megkezdésekor a vásárló e-mailben értesítést kap a teljesítés várható időtartamáról, és a teljesítés megkezdésének tényéről, ezután már csak a „Kapcsolat” menüpont alatt található elérhetőségek valamelyikén keresztül van lehetőség rendelésének visszavonására A megrendelés utólagos módosítására csak írásos formában, e-mailben kerülhet sor (info@armintrade.hu).
7. Elállási/Felmondási jog
Ön 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e szerződéstől. Hasonlóképpen, ha a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés teljesítése megkezdődött, Ön jogosult 14 napon belül indokolás nélkül felmondani a szerződést.
Az elállási/felmondási határidő az attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az árut átveszi.
Ha Ön elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi címre: ARMIN TRADE Kft. 4024 Debrecen, Kossuth utca 22. 2. em. 4., Telefonszám: 06 52 794 696, E-mail: info@armintrade.hu Elállási nyilatkozatminta letölthető itt.
Ön határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát.
Az elállás/felmondás joghatásai
Ha Ön eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Ön az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.) A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli. A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk az árut, vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
Ön köteles számunkra az árut indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi az árut.
Az áru visszaküldésének közvetlen költségét Ön viseli.
A Szolgáltató követelheti az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését. Ha az elállási jog alapján visszaszállított áru nincs kifogástalan, újra eladható állapotban a Vásárló kártérítésre kötelezhető, amennyiben az áru állapotának romlását, tönkremenését, vagy visszaadásának másmilyen ellehetetlenülését szándékosan vagy hanyagságból idézte elő.
Amennyiben a termékről felbontás során a kézbesítést végző személy (postai kézbesítő, futár) jelenlétében derül ki, hogy bizonyítottan sérült, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét, az értékesítés törlését azonnal biztosítjuk. Bármilyen nemű sérülést, tartalomhiányt a küldemény kézbesítése során az átadó-átvevő közötti tényállási jegyzőkönyvnek kell tartalmaznia! Utólagos tartalomhiányért, esetleg sérülésért felelősséget vállalni nem tudunk!
8. Kellékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja, vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Fogyasztó és vállalkozás közötti – ingó dolognak minősülő áru adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására vagy digitális szolgáltatások nyújtására irányuló – szerződés esetén Ön a kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát a vállalkozás költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított egy éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, Szolgáltatótól vásárolta. A teljesítéstől számított egy év eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
9. Termékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az 8. pontban meghatározott kellékszavatossági jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
10. Jótállás
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Hibás teljesítés esetén az internetes áruházunkban értékesített termékekre a gyártó által biztosított jótállást továbbítjuk Önnek, illetve ilyen hiányában az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet szerinti jótállást vállaljuk. A jótállás idejéről minden esetben a termékadatlapon kap felvilágosítást. Azon termékcsoportok listáját, amelyekre a kötelező jótállás szabályai vonatkoznak a fenti kormányrendelet melléklete tartalmazza.
Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?
A jótállási határidő a termék átvételének, vagy ha az üzembe helyezést Társaságunk vagy megbízottunk végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.
Ön – választása szerint – az alábbi igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
A jótállás a jogosultnak jogszabályból eredő jogait nem érinti.
Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?
A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok az 8. és a 9. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.
11. Reklamáció, panaszkezelés
Amennyiben nem a megrendelt terméket kapta meg, vagy elégedetlen az átvett áru minőségével, mert az hibás, panaszát, kifogását, reklamációját az alábbi elérhetőségeinken közölheti:
E-mail: info@armintrade.hu cím: Armin Trade Kft. 4024 Debrecen, Kossuth utca 22 2/4.
A fogyasztó bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet veszünk fel. Legkésőbb 15 napon belül panaszát kivizsgáljuk, és arra érdemben válaszolunk. A webshopban történt vásárlásoknál ugyanazok a szavatossági jogok illetik meg Önt, mint az áruházi vásárlásnál. Ha nem a megrendelt árut szállítottuk, az árut természetesen visszavesszük, a kifizetett vételár Önnek visszajár.
A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény alapján fogyasztói jogvita esetén a fogyasztónak joga van panaszával az illetékessége szerinti békéltető testülethez fordulni. A békéltető testületek eljárásáról bővebben a www.bekeltetes.hu weboldalon tájékozódhat. A Szolgáltató székhelye szerinti illetékes békéltető testület: Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület; Székhely: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10. Ügyintézés helyszíne: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15. Telefon: 06-52-500-710, 06-52-500-745, Fax: 06-52-500-720, E-mail: bekelteto@hbkik.hu, https://www.hbmbekeltetes.hu/
12. Online vitarendezési platform
Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.
Ha Ön panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét. A portálon Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.
Az online vitarendezési platform itt érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU
13. Záró rendelkezések
Szolgáltató és Vásárló megtesz mindent annak érdekében, hogy közvetlen tárgyalások útján rendezzenek minden olyan nézeteltérést vagy vitát, mely közöttük jelen szerződés keretében vagy a szerződéssel kapcsolatban merült fel. A felek jogviszonyára a magyar jog, a jogvita eldöntésére a hatáskörrel és illetékességgel rendelkező debreceni székhelyű bíróság a kizárólagosan illetékes.